Sydenferie

Ahhh, nå er vi på Naxos igjen. Jeg, søsta mi, mamma, og ei venninne av henne er her i år for fjerde gang. Det er så fantastisk å være tilbake igjen, ettersom jeg arbeidet i hele fjordsommer. På søndag kommer resten av gjengen, noen venner fra kristiansand. Skal se om jeg får oppdatert mere mens vi her her også! Vi kom på Tirsdagskvelden, så i dag har altså vært den tredje dagen vår her. Dagene går bare i å slappe av på stranden, spise god mat og gå litt rundt i byen. Har også klart å ta meg en liten joggetur hver dag.  I tillegg må jeg si at pigmentene virkelig gjør en god jobb i år, hehe. Gleder meg masse til flere dager her.

Naxos 2012

Ahh, herregud, i dag er det en uke til jeg sitter på rommet mitt  hjemme i Trondheim, og pakker og styrer før jeg dagen etter tar turen nedover til ei herlig øy i hellas, Naxos! Jeg gleder meg noe forferdelig mye, sol og sommer vær dag i 2 uker♥ Jeg skal dra med mamma og Grete, og noen herlige mennesker fra Kristiansand, kommer til å bli superkoselig, selv om vi skal på akkurat samme plassen som vi har vært på både i fjor og i 2010. Skal prøve å oppdatere dere så mye som mulig der nede, gled dere til masse fine syden bilder i alle fall!

Her er noen av de tusen bildene jeg tok i fjor.

Sommeren 2011

Har hatt en super fantastisk sommer i år, har vært helt utrolig hvor mye jeg har gjort. Først dro jeg og Grete til Narvik før skolen sluttet, vi møtte pappa, lillesøster, lillebror og eliane. Vi hadde det superkoselig, tilogmed med sol de første dagene.

Helgen etter dro vi til Tromsø med pappa og resten av familien, det var en lang tur, men det var virkelig vært det. Grunnen til at vi dro dit var fordi vi skulle i et brullyp, noe som var utrolig koselig. Vi var der i en helg før vi kjørte hjemmover igjen.

Da vi kom hjem til Narvik igjen, bestemte vi oss for å dra til Oulu som er en ferieplass i Finnland. Det var virkelig en lang kjøretur, men igjen, så var det vert det. Vi bodde på et hotell rett ved stranden, med badeland, spa og treningsstudio gratis for gjestene. Vi hadde en ufattelig koselig uke der som aldri vil glemmes.

Da vi kom hjem der i fra var vi i Narvik i ca 2 uker til før vi tok flyet hjem til Trondheim. 4 dager senere gikk turen videre til Naxos som ligger i Hellas. Vi reiste dit med 3 meningene våre, Nina og Mai-britt, og vi var der med flere også som vi var med i fjord. Det var en herlig tur med strand, soling, bading, resturanter, cafe, venner, kort, ridning, firehjuling, og så mye, mye mer. Gleder meg allerede til vi skal dit neste år.

Bildedryss - Naxos

Hva syntes dere om bildene, skal jeg legge ut flere?

Hjemme fra Hellas

Nå er jeg kommet hjem fra Hellas, åhh, jeg savner det utrolig mye allerede. Vi var nøtt til å ta tre fly for å komme oss hjem, noe som var kjedelig, trodde rett og slett at jeg skulle dø av kjedsomhet. Jeg dro fra Athen i en jumpsuit og slipperser, det endte opp med at alle stirret på meg da vi kom til Værnes, pluss at jeg frøs ihjel! Men nå skal jeg sove, er utrolig trøtt. så for jeg heller pakke ut i morgen.

Savner livet på stranda, men det er ganske godt å komme hjem også, fra nå av blir bloggingen mye bedre.
Det kommer sikkert flere deler med bilder fra Naxos snart, har flere hundre bilder. Har også tenkt å skrive om det vi gjorde der og litt om hvem de på bildene er, haha.

Stikker ned på stranda

Hei, nå sitter jeg ute og er så langt jeg vet om, den eneste som har stått opp. Skal ned på stranden om noen få minutter, må bare få opp Grete så jeg slipper å gå helt alene. Jeg har tenkt å steke meg i hele dag, derfor må jeg komme meg ned på stranda nå, snakkes!

bare noen bilder fra i går

Flyplassen i Tyskland

6 timer skal vi altså sitte her. Vi skal heldigvis straks inn igjennom sikkeretskontrollen, har egentlig dårlig tid, haha. Blir som sagt lite blogging på Naxos, vi er ikke fremme før i 1 tiden på dagen i morgen, lang dag.

Snakkes vell snart en gang!

Hasta luego!

Jeg er serriøst sjokka etter det som skjedde på fredagen, er det mulig, i NORGE!? Ble skikkelig redd når jeg først hørte om det, men nå er det bare utrolig, utrolig trist, jeg går rund å kjenner at noe er galt, skal tilogmed til Hellas i dag og kjenner at det er en del av meg som bare vil være hjemme å tenke på alle de som ble skadet og de som døde.. Er rett og slett satt ut! Sitter å ser på nyhetene nå, bildene og videoene fra utøya for meg nesten til å gråte.

Men om 20 min så tar jeg turen til Hellas! Skal prøve å tenke possitivt, kanskje vi finner på å tenne noen lys eller noe slikt. Det som terger meg er at vi er nøtt til å reise i nesten ett døgn før vi er framme..

Bli ikke noe blogging når jeg er der, kanskje ett eller to innlegg, kommer hjem rundt den 12 august.
Nå stikker jeg, vi må bare huske å stå sammen!

stikker Hjem

Da var ferien her i Oulu ferdig, og jeg kan bare si at det har vært ei herlig uke! Nå skal jeg presse meg inni bilen sammen med 6 andre å kjøre hjemmover til Narvik. Har planer om å lage en video om denne turen, så den kommer vell på bloggen en av de neste dagene.

Hade Oulu!

teknisk museum

Har hatt den fine dagen i dag, det var så utrolig gøy på teknik museum, i hvert fall en berg å dal bane. Men skal ned å bade nå, så skal vi inn til byen å spise, kommer kanskje ett innlegg i kveld!

Trening på ferie

Nå har jeg og Grete vært nede å trent på treningsstudioet her, slitsomt. Var egentlig ganske gøy, og ble ganske sliten og svett, haha deilig. Nå skal vi kanskje bort på et vitenskaps museum eller noe, som vi var på forje gang vi var her. Og unnskylt for dårlig blogging, blir bedre når jeg kommer hjem til Narvik.

hahahaha

Stranda next

Nå stikker jeg straks ned på stranden med min herlige siss, så kommer kanskje resten av familien senere. Er skyfri himmel i dag med litt vind, det er jo perfekt. Så nå skal jeg bare hive på meg bikinien å få litt farge på ryggen.

Hva skal dere i dag?

når man ikke har nå anna å gjør...

.... Så spille man kort på verandran! Ja, det har altså jeg og Grete gjort nå, mens de andre ar vært ute, som nå akkurat kom tilbake. Var ganske varmt ute så gikk inn igjenn, pluss at vi satt å sang så var det nån som stoppet under verandran og hørte på, FLAUT! haha

enda en dag med sol og varme

Det er så herlig her, kjenner faktisk at jeg begynner å grue meg til vi skal hjem på onsdagen. 10 timer i bil, gøy...

Har solet meg og badet i hele dag, også har jeg vært på en liten sykkel tur på DE sykklene, haha. Jeg har til og med blitt litt solbrent og fått soleksem på lårene, med litt flaks så er det borte til i morgen for da skal vi på stranden!

Nå skal jeg ned på kiosken med min herlige siss ♥

kos i Oulu

Nå har jeg begynnt å blogge fast her, skal bli litt morsomt med en ny start håper jeg. Har i hvert fall mer motivasjon enn på lenge nå. For de som ikke vet det så er jeg i Oulu, som ligger i Finnland. Det er utrolig herlig her, og i dag har jeg hatt enda en super dag med basseng, sol og en tur i byen. Kjøpte med en jumpsuit på h&m, den kan jeg vise dere i morgen. Men her er noen bilder fra dagen min i dag.

vi kjørte hjem i et sånt litetog, rakk dessvere ikke å ta bilde av det fra utsiden, men dere får se det i en video når jeg kommer hjem.

Seriøst alle i Oulu sykkler rundt på slike søte fargerike sykler, haha.